Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Biztosan neked is szemet szúrt, hogy mennyivel más az új CIB bank logó, mint a többi bank magabiztosságot sugalló, konformista, maradi logója. Bennem már többször felvelődött, hogy vajon miért váltott íly merészet a CIB.
Találtam egy blogot, amely az alábbi beírásában ezt bonszolgatja:
Már hegyeztem virtuális pennámat, hogy leszedem a keresztvizet a CIB új arculatáról. Ezt meg is fogom tenni, mert ami gagyendáré, az gagyendáré, de azért utánaolvastam, mégis mi a tüdő áll az óriási visszalépés mögött. Aztán szép lassan összeállt a kép.
De kezdjük az elején! Innen indultunk:
Ha úgy nézem, sok mindent nem lehet belemagyarázni, hiszen nincs sok értelme a négyzetnek és a hullámoknak, de - a hiedelemmel ellentétben - a logó nem is arra szolgál, hogy kifejezze a tulajdonos világgal és globális környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettségét. A logó jó, nem túl bonyolult, a betűtípus modernnek mondható, könnyen azonosítható, óriásplakáton és névjegyen is jól mutat.
Aztán most ide érkeztünk:
Káosz a köbön. Nem lehet látni, mégis mi a fene az ott az elején. Haloványak a színek, gyengék a vonalak, névjegy méretben ez semmi más, mint egy légypiszok. Első ránézésre a betűtípus erősen hajaz a legkonzervatívabb, legósdibb betűtípusra, a Times New Roman-ra. Ennyire gagyendáré logót 5 perc alatt össze lehet hozni WordArt-ban, és tök jó, mert akkor a grafikusnak se kell fizetni. Magyar kisvállalkozások kedvelt hozzáállása ez a témához.
Aztán utánaolvastam: kiderült, hogy a CIB igazodott anyája elvárásához. Idézetek a CIB honlapjáról:
Az új logót két fő elem alkotja: az embléma és márkanév. Az embléma (amely külön is használható) egy római vízvezetéket ábrázoló, többszínű piktogram. A vízvezeték (aquaduct) szimbólum – ami az Intesa Sanpaolo jelenlegi logójának része – az összes leánybank logójában is megtalálható lesz. Az antik vízvezeték nemcsak a szilárdság és a technológiai fejlettség, hanem az élet, a bőség, a népek és kultúrák egyesülésének jelképe is. Szimbolikusan az Intesa Sanpaolo bankcsoport elkötelezettségét, a társadalom iránti felelősségét és nemzetközi elhivatottságát ábrázolja.
Ó, ez azért megható. És én egyszerűen csak halovány maszatnak titulálom a társadalom iránti felelősséget és a nemzetközi elhivatottságot. Apropó, hány darab lélegeztetőgépet tetszettek vásárolni a társadalom iránti elkötelezettségből adódóan?
No de aztán jön az indoklás tovább is:
A vízvezeték szimbólumot a vörös–narancs keretbe foglalt kék, zöld és narancsszínű ívek keltik életre. Mindegyik szín a világunkat alkotó természetes elemek egyikét szimbolizálja:
- a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;
- a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;
- az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;
- a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.
A HOMOKOT ÉS A MUNKÁÁÁÁÁT????? Ezt így egyben???? melyik kultúrkörben??? (Jó, tudom, az anyjuknál.)
A CIB Bank márkanév betűi és színe a torinói Sanpaolo IMI eredeti logójából származnak: a Trajan betűkészletet a római Fórumon álló Trajánusz-oszlopon használt római betűk ihlették. Klasszikus, időtlen betűtípus, biztonságot és állandóságot fejez ki.
Na, hát itt van ez kérem. Ennyi erővel Times New Roman is lehetne. Kár, hogy a CIB annyira rövid, hogy nem fedezem fel benne a Trajánusz-oszlop időtlenségét. Mert hát ugye az anya neve azért hosszabb...
És akkor még a kegyelemdöfés, a szlogen magyarázata:
Az Intesa Sanpaolo csoport tagbankjai arculatváltásának egyik legfontosabb eleme, hogy minden leánycégre nézve egységes, de a helyi sajátosságoknak megfelelően lefordított brand-szlogen kerül bevezetésre. A „Thinking ahead with you” nemzetközi brand-szlogen magyar fordítása: „Együtt, a jövőről.” és azt fejezi ki, hogy miközben folyamatosan változunk és megújulunk, egy célunk biztosan állandó marad: az, hogy együtt gondolkodjunk ügyfeleinkkel, és olyan innovatív pénzügyi megoldásokat kínáljunk, amelyek megfelelnek valódi igényeiknek.
Változunk és megújulunk, innovatívak vagyunk, mint az ördög, de római vízvezetékre és Trajánusz-betűtípusra változtatunk. Ezt legalább annyira nem értem, mint hogy a CIB a "valódi igényeimet" akarja kielégíteni. Mi az a valódi igény? És a nem valódi? És ki mondja meg nekem, hogy az igényem nem valódi?
Mire ide értem az én kis filozofálásomban, kezdtek kitisztulni a dolgok. Főleg mert hogy az Állati Doki reklám-szappanopera újabb fejezetéhez érkezett. A fentiek tükrében a következőket állapíthatjuk meg:
Sajnálom a dolgot, meg a magyar CIB-eseket is sajnálom -írja a marketingizék blog. Mennyivel egyszerűbben oldotta meg ezt a Budapest Bank, amikor Zoltán hű csatlósa megjegyezte, hogy az arculatváltás az alkalmazottakon kívül senkit sem érdekel!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!