Bankhitel: A CIB logó átalakulásai

Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2399 fő
  • Képek - 140 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 284 db
  • Fórumtémák - 82 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Bankhitellel élők vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2399 fő
  • Képek - 140 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 284 db
  • Fórumtémák - 82 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Bankhitellel élők vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2399 fő
  • Képek - 140 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 284 db
  • Fórumtémák - 82 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Bankhitellel élők vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2399 fő
  • Képek - 140 db
  • Videók - 118 db
  • Blogbejegyzések - 284 db
  • Fórumtémák - 82 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

Bankhitellel élők vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Biztosan neked is szemet szúrt, hogy mennyivel más az új CIB bank logó, mint a többi bank magabiztosságot sugalló, konformista, maradi logója. Bennem már többször felvelődött, hogy vajon miért váltott íly merészet a CIB.

Találtam egy blogot, amely az alábbi beírásában ezt bonszolgatja:

 

Már hegyeztem virtuális pennámat, hogy leszedem a keresztvizet a CIB új arculatáról. Ezt meg is fogom tenni, mert ami gagyendáré, az gagyendáré, de azért utánaolvastam, mégis mi a tüdő áll az óriási visszalépés mögött. Aztán szép lassan összeállt a kép.


De kezdjük az elején! Innen indultunk:


 

 

 

Ha úgy nézem, sok mindent nem lehet belemagyarázni, hiszen nincs sok értelme a négyzetnek és a hullámoknak, de - a hiedelemmel ellentétben - a logó nem is arra szolgál, hogy kifejezze a tulajdonos világgal és globális környezetvédelemmel kapcsolatos elkötelezettségét. A logó jó, nem túl bonyolult, a betűtípus modernnek mondható, könnyen azonosítható, óriásplakáton és névjegyen is jól mutat.

Aztán most ide érkeztünk:


 

 

 

Káosz a köbön. Nem lehet látni, mégis mi a fene az ott az elején. Haloványak a színek, gyengék a vonalak, névjegy méretben ez semmi más, mint egy légypiszok. Első ránézésre a betűtípus erősen hajaz a legkonzervatívabb, legósdibb betűtípusra, a Times New Roman-ra. Ennyire gagyendáré logót 5 perc alatt össze lehet hozni WordArt-ban, és tök jó, mert akkor a grafikusnak se kell fizetni. Magyar kisvállalkozások kedvelt hozzáállása ez a témához.


Aztán utánaolvastam: kiderült, hogy a CIB igazodott anyája elvárásához. Idézetek a CIB honlapjáról:


Az új logót két fő elem alkotja: az embléma és márkanév. Az embléma (amely külön is használható) egy római vízvezetéket ábrázoló, többszínű piktogram. A vízvezeték (aquaduct) szimbólum – ami az Intesa Sanpaolo jelenlegi logójának része – az összes leánybank logójában is megtalálható lesz.  Az antik vízvezeték nemcsak a szilárdság és a technológiai fejlettség, hanem az élet, a bőség, a népek és kultúrák egyesülésének jelképe is. Szimbolikusan az Intesa Sanpaolo bankcsoport elkötelezettségét, a társadalom iránti felelősségét és nemzetközi elhivatottságát ábrázolja.


 

Ó, ez azért megható. És én egyszerűen csak halovány maszatnak titulálom a társadalom iránti felelősséget és a nemzetközi elhivatottságot. Apropó, hány darab lélegeztetőgépet tetszettek vásárolni a társadalom iránti elkötelezettségből adódóan?

No de aztán jön az indoklás tovább is:

 


A vízvezeték szimbólumot a vörös–narancs keretbe foglalt kék, zöld és narancsszínű ívek keltik életre. Mindegyik szín a világunkat alkotó természetes elemek egyikét szimbolizálja:
-
a narancs a Napot, az energiát fejezi ki;
-
a zöld árnyalatai a növényeket, a természetet, a növekedést;
-
az okker árnyalatai a földet, a homokot és a munkát;
-
a kék árnyalatai a levegőt, a vizet, a tengert.

 

 

A HOMOKOT ÉS A MUNKÁÁÁÁÁT????? Ezt így egyben???? melyik kultúrkörben??? (Jó, tudom, az anyjuknál.)


A CIB Bank márkanév betűi és színe a torinói Sanpaolo IMI eredeti logójából származnak: a Trajan betűkészletet a római Fórumon álló Trajánusz-oszlopon használt római betűk ihlették. Klasszikus, időtlen betűtípus, biztonságot és állandóságot fejez ki.

 

 

Na, hát itt van ez kérem. Ennyi erővel Times New Roman is lehetne. Kár, hogy a CIB annyira rövid, hogy nem fedezem fel benne a Trajánusz-oszlop időtlenségét. Mert hát ugye az anya neve azért hosszabb...

 


 

 

És akkor még a kegyelemdöfés, a szlogen magyarázata:

 


Az Intesa Sanpaolo csoport tagbankjai arculatváltásának egyik legfontosabb eleme, hogy minden leánycégre nézve egységes, de a helyi sajátosságoknak megfelelően lefordított brand-szlogen kerül bevezetésre. A „Thinking ahead with you” nemzetközi brand-szlogen magyar fordítása: „Együtt, a jövőről.” és azt fejezi ki, hogy miközben folyamatosan változunk és megújulunk, egy célunk biztosan állandó marad: az, hogy együtt gondolkodjunk ügyfeleinkkel, és olyan innovatív pénzügyi megoldásokat kínáljunk, amelyek megfelelnek valódi igényeiknek.

 

 

Változunk és megújulunk, innovatívak vagyunk, mint az ördög, de római vízvezetékre és Trajánusz-betűtípusra változtatunk. Ezt legalább annyira nem értem, mint hogy a CIB a "valódi igényeimet" akarja kielégíteni. Mi az a valódi igény? És a nem valódi? És ki mondja meg nekem, hogy az igényem nem valódi?

Mire ide értem az én kis filozofálásomban, kezdtek kitisztulni a dolgok. Főleg mert hogy az Állati Doki reklám-szappanopera újabb fejezetéhez érkezett. A fentiek tükrében a következőket állapíthatjuk meg:


  1. Muszáj volt valami vízvezetékhez menni esti koncertre, különben nem tud a kép átalakulni a megújult logóvá.
  2. Betoppant az olasz pasi (mivel hogy az anyabank olasz - ez már annyira burkolt üzenet, hogy ha nem elemzem a logót, rá se jövök...), a magyar doki meg ettől eshet pofára.
  3. Végigdrukkoltunk X hónapot, hogy a doki meg az asszisztens jöjjön össze, de az olasz felbukkanása azzal a szlogennel zárul, hogy "Együtt, a jövőről", így csak azt a következtetést tudom levonni, hogy ezek így édeshármasban töltik majd a jövőjüket.

 

 

Sajnálom a dolgot, meg a magyar CIB-eseket is sajnálom -írja a marketingizék blog. Mennyivel egyszerűbben oldotta meg ezt a Budapest Bank, amikor Zoltán hű csatlósa megjegyezte, hogy az arculatváltás az alkalmazottakon kívül senkit sem érdekel!

 

marketingizek.blog.hu

Címkék: cib logo

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu