Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Bankhitellel élők közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Bankhitellel élők vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A pénzintézetek az elmúlt két évben - a fogyasztóvédelmi szabályok bevezetése óta - túlnyomó többségében jogosan továbbították a hiteladósok adatait a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR) - derül ki a KHR-t üzemeltető BISZ Központi Hitelinformációs Zrt. hírleveléből.
A 2006 eleje óta érvényben lévő szabályok szerint, ha valaki úgy gondolja, hogy adatait - részben vagy egészben - jogellenesen vitték fel a KHR-be, akkor kérheti ezen adatok helyesbítését és/vagy törlését. Ha pedig nem elégedett kifogása kezelésével, ennek orvoslására törvényi úton, polgári peres eljárás keretében is lehetősége van.
Az ügyfelek közel két év alatt 40 referenciaadat-törlésre
irányuló pert indítottak, tizenötöt 2006-ban, huszonötöt pedig 2007
első kilenc hónapjában.
A 40 perből 37 esetben természetes személy
indított keresetet, csupán 3 esetben gazdasági társaság. Az indított
perek fele már jogerősen lezárult (a 2006-ban indított perek 2
kivételével lezárultak, az idén indítottakból eddig 7 jutott el a
zárásig).
A lezárult perekből 13 esetben bizonyult
jogszerűtlennek a felvitel, ebből 9 esetben bírósági döntés született,
4 esetben pedig a referenciaadat-szolgáltató önként törölte a
jogszerűtlenül felvitt adatokat. (Amennyiben a jogszerűtlen felvitel
ténye bebizonyosodik, a felperesnek joga van további kártérítési per
indítására is.) Öt esetben a bíróság jogszerűnek találta a felvitelt,
vagy a felperes magától belátta azt, és elállt a keresettől. Két
esetben eljárásjogi hiba miatt a per megszűnt.
BankWeb kiegészítés
Nevetségesek
ezek a fenti számok. Mindenki tudja, hogy ennél azért a lakosság
eladósodása nagyobb léptékű társadalmi probléma. Közel 300 ezer ember
szerepel az adóslistán, számtalan esetben fordulnak hozzánk, mivel
jogorvoslatra szinte sehol sem számíthatnak.
Hetente átlag 3-5 banki
ügyfél megkeresése érkezik hozzánk (fórum, e-mail), amelynek során
érdeklődnek, hogy szerintük jogszerűtlenül, megfelelő előzetes és
utólagos tájékoztatás nélkül kerültek fel az adóslistára, mit is
tehetnének. Ezen a ponton nagyon alacsony az ügyfelek kiszolgálási
színvonala, minden bank az új ügyfelek megszerzésére koncentrál...
Közel
két év alatt mindössze 40 per indult.... Ezt felfoghatnánk úgy is, hogy
a vitás esetekben az ügyfél és a bank meg tudott egyezni egymással, de
tapasztalatom szerint inkább arról van szó, hogy az adóslistára
jogtalanul felkerült emberek nem vállalták a perrel járó költségeket és
egyéb terheket (lelki és időbeli "ráfordítások").
dr.Tatár Attila
bankweb.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Mikor kerülhetsz fel a KHR-re?
A nagy Mumus - a Központi Hitelinformációs Rendszer (leánykori nevén BAR lista)